Stichting Liberation Route Europe
In 2015 hielp Socialfabriek stichting Liberation Route Europe met het opzetten van een internationale awareness en activatiecampagne op social media rondom de viering van 70 jaar vrijheid na het einde van de Tweede Wereldoorlog. Binnen een maand heeft Socialfabriek een campagnesite, campagnevideo, banners en advertenties opgeleverd zodat de campagne in mei van start kon. De campagne was gericht op Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Polen, Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk.
Binnen twee opnamedagen werd een campagnevideo geschoten met 20 acteurs met verschillende nationaliteiten. Het script, de muziek en nabewerking lagen in handen van Socialfabriek. De campagnewebsite werd al binnen 3 dagen gelanceerd en voorzien van social inegration en een tagboard met social buzz. De gehele campagne bereikte meer dan 1.000.000 mensen en activeerde enkele belangrijke influencers zoals Minister-President Mark Rutte en EU-voorzitter Martin Schulz om een bijdrage aan de campagne te leveren. De campagnevideo had binnen 4 weken maar liefst 379.000 videoviews en de Facebookpagina ging van 1.106 naar 14.890 likes.
Ben je benieuwd wat het jou zou kosten om door Socialfabriek een effectieve awareness en activatiecampagne op te zetten? Neem contact met ons op!