Bye bye baby bump, hello Joris!
Onze klanten hebben mij leren kennen met een bolle buik, maar die is verdwenen. Zelfs eerder dan gepland, om precies te zijn op de tweede dag van mijn zwangerschapsverlof! Veel mensen zeggen dat ik maar weinig heb kunnen genieten van mijn verlof, maar niets is minder waar. Ik heb het juist getroffen, in plaats van wekenlang binge-watching kon ik samen met mijn man, Gideon, lekker op die blauwe wolk gaan zitten. Onze hele wereld stond op z’n kop, maar in positieve zin. Want wat is het heerlijk om papa en mama van onze kleine Joris te zijn.
Ineens mocht ik onderdeel uitmaken van de wereld van moeders. Bizar dat deze wereld altijd onder m’n neus heeft plaatsgevonden, maar ik er nooit zo’n besef van had. Moeders van alle generaties tonen interesse, leven met je mee, vertellen (ongevraagd) hun verhaal, geven je handige tips en zijn (soms iets te) betrokken.
In mijn functie als account manager maak ik veel planningen, maar die vallen in het niet vergeleken met een planning van een jonge moeder! Ja, die skills zijn in ontwikkeling 🙂 . Net als mijn creativiteit (conference call aan de commode), probleemoplossend vermogen (poepluier verschonen in een pashokje) en mijn time management skills (voeden achterin de bus). Uiteraard ga ik keer op keer een nieuwe uitdaging aan (met de kinderwagen door het festivalpubliek). Ook bekijk ik nog de mogelijkheden om met één hand een zoete aardappel te schillen 😉 .
Dankzij mijn zoontje doe ik mooie ervaringen op die ik zelfs in mijn werk kan benutten. Door te werken voor merken als Hero Baby en Etos had ik al veel ervaring met de doelgroep ‘jonge moeders’, maar mijn eigen ervaring voegt daar een hele nieuwe dimensie aan toe. Dit is van toegevoegde waarde tijdens bijvoorbeeld brainstormsessies, denk aan de insights die ik meebreng en het schetsen van situaties. Met deze input sluiten de concepten nog meer aan op de tone of voice van de doelgroep. Deze input zorgt ervoor dat we de juiste vertaalslag kunnen maken in concepten.
Direct na mijn verlof mocht ik zelfs aan de slag voor een pitch gericht op zwangerschapsfashion en een product die de strijd aangaat tegen luieruitslag! Beter kon niet. It’s good to be back, tot snel!