Op internet wordt over alles gepraat. Ook ervaring, opmerkingen, klachten en complimenten over jouw merk, producten of diensten vliegen heen en weer. Dit gebeurt allereerst op jouw bedrijfswebsite en je eigen Facebook, Twitter, Google+ en Linkedin pagina’s, maar daar blijft het niet toe beperkt. Wil je weten wat er onder je klanten leeft, wat hun merkbeleving is, wat ze vinden dat je goed doet en waar verbeterpunten zitten? Dit kan bereikt worden met effectieve social media monitoring. De verschillende social media platforms worden daarbij nauwlettend in de gaten gehouden, zodat gerapporteerd kan worden wat er leeft onder je klanten. Wanneer je dat weet, kan je daar weer op inspringen, zowel in je social media uitingen als in de bedrijfsvoering zelf.
Hier gaat echter wel een hoop tijd in zitten en dit moet op de juiste manier gebeuren. Je kunt social media monitoring daarom uitbesteden aan Socialfabriek. Op die manier ben je er zelf geen tijd aan kwijt en krijg je doorlopende rapportages van hoe jouw merk beleefd wordt en hoe je doelgroep zich verhoudt tot je merk.
Bij social media monitoring is van belang dat je weet wat je doet, anders is het niet effectief of kost het veel meer tijd dan nodig is. Socialfabriek gebruikt hiervoor specialistische tools die een helder beeld geven van de buzz rondom jouw merk. Met deze social media monitoring tools kan je realtime meekijken over wat er over jouw merk, producten of diensten wordt gezegd op de verschillende kanalen. Wij kunnen jou desgewenst ook realtime laten meekijken, of we kunnen de essentie van wat er gezegd wordt voor je samenvatten in overzichtelijke rapportages. Zo blijf je door onze social media monitoring perfect op de hoogte van wat klanten van je vinden, van waar ze tevreden over zijn en waar verbetering mogelijk is. Je kunt hier op inspelen door zelf te reageren op individuele uitingen, door je eigen social media uitingen anders vorm te geven of zelfs door je producten en diensten aan te passen op de wensen van je klanten.
Het reageren op de social media berichten van je klanten kan ook een tijdrovende klus zijn. Gelukkig kan Socialfabriek dit gedeelte, de webcare en het community management, ook onder handen nemen. Dan doen we niet alleen je social media monitoring, zodat je weet wat er speelt onder je klanten, maar reageren we hier ook adequaat op. Dit kan bestaan uit het beantwoorden van vragen, het oplossen van klachten en problemen, het vriendelijk in dank nemen van complimenten, noem maar op.
Wanneer je door social media monitoring weet hoe mensen over je merk denken, kan je daar ook je marketing op social media platforms op afstemmen. Ook hierin kan Socialfabriek je van dienst zijn, met effectieve social marketing campagnes die passen bij je corporate identity en aansluiten op de wensen en interesses van je doelgroep, die we immers in kaart hebben gebracht door onze social media monitoring. Kortom, Socialfabriek biedt je een compleet pakket aan social media services aan die de merkbeleving bij je klanten aanzienlijk zal vergroten. Neem vandaag nog contact met ons op.